Män e kåta djur

Visst då?Vem håller med och vem håller inte med?

hahaha... vet inte varför, men heeela tiden så springer jag in i människor som har problem med kärleken, mer eller mindre... VAD E DET SOM HÄNDER NU?


Skapar man inte ett beroende genom att träffa/data någon?Ett beroende för själen/kroppen?


  • Ingen vill spela spelet men ändå spelar alla spelet för det e på något sätt det vi går igång på?Varför gör vi det egentligen?:P

På nått sätt känns det just nu som att mer eller mindre "alla" har kärleksbekymmer, eller har haft? Eller kommer få....


  • Den ena har träffat någon annan på sidan av förhållandet och därav gör slut, medans den andra håller på planerar in deras framtid och får en chock när "beskedet" kommer....

  • Man datar varann, spelar spel mot varann, sårar varann fast man egentligen "älskar varann" men visar upp helt fel sidor pga av allt spel, så allt går i krach...


  • Man e tillsammans och har en passionerad relation, passionerad sex, men bråkar ständigt och måste göra slut, men deppar ihop för att det inte går att lösa problemen....

  • Många vill äta kakan, ha kakan...Finns kanske inget stopp för vissa? Går igång på kicken av att vara otrogen...spänningen....

Jag försöker vara förstående i allt som händer, allt har nog en mening, man kan skapa sina tankar, sitt sätt att ta del av det hela, det "dummaste" man kan göra e nog att deppa ihop och grubbla på vad som hände, blicka istället framåt och se vilka möjligheter du kan ha utan den här personen i ditt liv, nu har det öppnats nya dörrar i ditt liv, utforska dom


Smärtan som ligger över brösten rår man ju inte för, men tiden läker alla sår...



Man kan ju vända på steken och tänka

-Vad lärde den här personen mig? Tacka för tiden ni fick tillsammans.Utan honom/henne hade du inte varit där du e idag...eller resonerat som du gör idag .. kanske??


Ja data själv nyss en kille, där jag hade höga tankar om mig själv, trodde han gjorde allt för mig och att han va kär i mig och därav lät jag mig själv falla för denna varelse, som jag trivdes ljöjligt bra att umgås med, ni vet när det bara känns sköönt vad man än gör med människan... jag personligen tyckte det ivf... kunde se oss tillsammans ... SEN kommer "smällen"


- ne jag vill inte ha tjej, nej jag e inte kär i dig, nej jag vill ha kakan och äta kakan....bla bla.. ja ni vet, alla kör samma knep Oftast har dom börjat träffa någon annan...


MEN NU Gällde det ju att vara förstående.
En ung kille i 20 +års ålder, som har ett yrke där man lätt träffar nya intressanta människor, vill ju självklart ha sin frihet... erbjudanden efter erbjudanden kommer in, söta unga vackra tjejer som vill ses, vilken kille i 20+ års ålder vill tacka nej till allt sånt pga av 1 tjej...typ ingen??Kommer ju hela tiden bättre och bättre förslag....


Sen får man ju oxå lyssna till att han kanske inte va kär i mig, han kanske inte kännde det där lilla extra som man VILL känna.... och när man inte gör det
söker man ju tills man känner att det e rätt.Då accepterar man läget helt enkelt och e tacksam för det som var... och önskar personen all lycka med livet, för bryr man sig verkligen om personen så bör man ju vilja se den lycklig oxå... visst?


Men för all del i världen, så e ingen annan människa värd dina tårar.... ta denna lärdom med dig in i nästa förhållande istället.....:)

Ja har nyss vart på promenad och en lång fika med Tomas.... nu e det sent och jag borde sova... ska upp och träna tidigt imon tänkte jag.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0