MÅSTE LÄSAS....

JAG MÅSTE  FAKTISKT BERÄTTA OM HÄNDELSEN SOM SKEDDE IDAG MED EN FULL PAPPA SOM HADE MED SIG 2 BARN... DOM HADE VART PÅ GRÖNALUND OCH VAR PÅ VÄG HEMMÅT....

Vi går på djurgården, mot Grönalund... Lina säger;

-Det såg ut som pappan var full....

-Jasså gjorde det, vi vände oss om och hörde hur ena flickan SKREK

-PAPPA SLUUUUTA VINGLA.....

Vi stod kvar och tittade, och han vinglade verkligen.. han fokuserade inte på barnen alls.... dom försvann längre och längre bort, över bron (Djurgårsbron) där bilar åker.... Jag och Lina fick panik så vi springer allt vi kan tillbaka efter dom och när vi kommer i kapp stoppar vi pappan och jag börjar prata med honom och fråga hur han mår, Lina tar hand om barnen.... barnen e hur vackra som helst på 11 och 6 år...
Lina tar undan dom och pratar med dom och jag med pappan, han är väldigt berusad, pratar fullt normalt utan att sluddra men e ändå väldigt berusad....

Ena barnet börjar gråta när Lina pratar med dom..jag börjar gråta, Lina gråter... fast jag biter mig i läppen och vill inte att pappan ska se... så jag frågar honom vidare hur han mår och att han måste vara rädd om barnen.... och han berättar att han har det lite jobbigt... han var ung, mellan 29-32 år gissar jag på....

Lina börjar prata med pappan och jag med barnen, jag håller om dom, så vi 3 står och kramas och ena barnet gråter till lite då och då, hon e rädd... men jag försöker prata om annat, hur dagen hade varit på grönalund osv... bla bla...

Mamman till barnen ringde och skulle hämta upp dom.Hon var ivf nykter (berättade barnen) hon drack aldrig....

Pappan tackar oss så hemskt mycket för att vi brydde oss och frågade om vi var ner sända från himlen...
-Jag vet inte svarade jag, kanske?

Det är inte första gången vi hör folk fråga om vi kommer från gud.... eller är ner sända för att hjälpa människor...

men ivf så byter vi nr med pappan för han ville det, han sa att vi hemskt gärna fick vara barn vakt nån gång och tackade så hemskt mycket för stödet och att vi brydde oss...... han blev ivf inte arg som vi trodde han skulle bli....

Det går en stund sen ringer det i linas telefon....

- Hon ser att det e pappans nr...MEN det är en tjej röst

NEEJ tänker Lina
nu e det tjejen som ringer och e arg.... men nej så var inte fallet, det var flickan på 11 år som ringde...

- Hej, jag ville bara säga att vi har kommit hem nu och mår bra...
-Men gud vad gulligt att du ringer och berättar det, fick du nummret av pappa din?
.-Nej han har somnat på soffan jag letade upp ditt nr i hans telefon själv

Jävklar vilka underbara och kloka barn det där var, ville bara ta med dom hem....och när han frågade om vi ville vara barn vakt nån gång, så självklart... kanske aldrig mer hör något från den familjen men kan vi ställa upp så gör vi det mer än gärna...
annars önskar jag dom all lycka....

Men det jag vill säga med detta är att shit vad sorligt det är när detta händer...???
SÅÅÅ många som har beskymmer i dagens läge.... jag önska jag kunde hjälpa hela världen att må bra.
Hur mår ni då? Ni som läser min blogg, va anonym och skriv nått... vad och varför har ni beskymmer??kan jag hjälpa till?




Det var en händelse ur dagens dag.... nu kan jag fortsätta berätta om lördagen....

Gått på stan och julmyst, ätit massa onyttigt juligt som brända mandlar och våfflor med grädde och choklad och massa olika goda jul godisar, kollat efter gran, men orkade inte släpa så vi sket i att köpa det idag....




Köpte den här ull mössan oxå på marknaden....va ju lite kyligt



Fortsatte till grönalund, där var det riktigt mysigt....


Vi var uppe på scenen med tomten oxå.....
 

Lina fick sjunga på scenen.... hon e sjukt duktigt på det hon gör... ljuvlig stämma :)


Köpte massa nitlotter... så himla kul att göra det.... skitsamma om det e nit lotter, lika kul ivf :)
Jag e som ett barn.... hahaha




SEN.. DÅ GICK VI TILL HASSELBACKEN OCH BESTÄLLDE JULBORD TILL HALV 8...
GICK NER TILL CIRCUS FÖR ATT KOLLA KONSERTER SOM VI evt kommer BOKA IN....

MEN HÄR KÄKAR VI, hur romantiskt och mysigt som helst....
Rekomendera gärna fler ställen till mig.... ja älskjar sånt här... :)








Fan vilken gotte gris man e asså...
dom hade 100 goda godisar att välja mellan....


man får absolut inte göra detta, men jag tjuvade med mig lite marsipan  och tryfflar t
en viss gottegris som så gärna ville ha ;) han kommer bli så glaaad när han kommer hem;) hehe...
ps. Va bara några..... man får inte göra så!!!!

Sunes jul, hahahahaha minns ni den?? den e ju bara föööör bra :)
den med julbordet.... hahahahahaha.... ni måste titta på den annars....



Glögg pause




FREDAGEN DÅ;

I fredags var vi på tures halva kvällen och hade trevligt....
Hade trevligt med bartenderna och med vårat sällskap....
kom hem 4 på morgonen, men jag drack ingenting... de ni ;)



Vi busade lite igår, bytte namn och grejer.... Lurade mingel fotografen, så nu heter jag offentligt GRETA på mingel bilderna, hahahahaha :)
Hur kan man gå på det???


8 / 30. <a href="/search/showResult.php?search=Images&amp;searchString=Fia" title="Fler bilder på Fia " onclick="opener.location = 'http://www.finest.se/search/showResult.php?search=Images&searchString=Fia'; return false;">Fia</a> och <a href="/search/showResult.php?search=Images&amp;searchString=Greta+L%C3%B6fgren" title="Fler bilder på Greta Löfgren " onclick="opener.location = 'http://www.finest.se/search/showResult.php?search=Images&searchString=Greta+L%C3%B6fgren'; return false;">Greta Löfgren</a> med <a href="/search/showResult.php?search=Images&amp;searchString=Hector+Lopez" title="Fler bilder på Hector Lopez " onclick="opener.location = 'http://www.finest.se/search/showResult.php?search=Images&searchString=Hector+Lopez'; return false;">Hector Lopez</a>


Var meningen att jag skulle direkt hem efter jobbet i fredags och SOVA, hade jobbat 15 timmar, sov några timmar sen upp och gjorde 8 timmar... väldigt sliten, men istället gick jag till gymmet och motionerade i 104minuter... . sen ut och käkade och träffade på polare så jag blev lixom kvar ute ända till 4 i morse.
Men därav att jag ser ut som en full kärring.... fast jag e bara trött....va ju som sagt helt NYKTER igår ....

Va på "efterfest" hemma hos ganska stora procudenter igår... spela gitarr, sjöng.. lyssnade på låtar ect...


13 / 30. <a href="/search/showResult.php?search=Images&amp;searchString=Fia" title="Fler bilder på Fia " onclick="opener.location = 'http://www.finest.se/search/showResult.php?search=Images&searchString=Fia'; return false;">Fia</a> och <a href="/search/showResult.php?search=Images&amp;searchString=Greta+L%C3%B6fgren" title="Fler bilder på Greta Löfgren " onclick="opener.location = 'http://www.finest.se/search/showResult.php?search=Images&searchString=Greta+L%C3%B6fgren'; return false;">Greta Löfgren</a>



Jag och Hector (som jag sååå mycket tycker om, som vän)
29 / 30.  <a href="/search/showResult.php?search=Images&amp;searchString=Greta+L%C3%B6fgren" title="Fler bilder på Greta Löfgren " onclick="opener.location = 'http://www.finest.se/search/showResult.php?search=Images&searchString=Greta+L%C3%B6fgren'; return false;">Greta Löfgren</a> och <a href="/search/showResult.php?search=Images&amp;searchString=Hector+Lopez" title="Fler bilder på Hector Lopez " onclick="opener.location = 'http://www.finest.se/search/showResult.php?search=Images&searchString=Hector+Lopez'; return false;">Hector Lopez</a>


NU E JAG IVF HEMMA EFTER JULMIDDAGEN....
FAN VAD SKÖNT DET ÄR :) JAG TÄNKTE GÅ UT, MEN STANNAR NOG HEMMA....SÅ SKÖÖNT.... LINA SKA UT NU, HON SPELAR HÖG MUSIK MEN JAG E INTE ALLS TAGGAD, TYCKER OM MIN SÄNG.... NJUTER AV DEN OCH ALLA UNDERBARA SMS JAG FÅR AV M HELA TIDEN.....

DET HAR IVF VART EN HÄNDELSERIK LÖRDAG SÅ JAG KÄNNER MIG VÄLDIGT NÖJD....

IMORGON SÖNDAG BLIR DET LIKADANT... MEN DÅ SKA VI TILL SKANSENS JULMARKNAD....
JAG,ELIN, LLINA OCH MICKE SKA IVF GÅ.... DET E GIVET....  FÅR SE OM FLER VILL HAKA PÅ? :)
ni e hjärtligt välkommen :)

Puss

Kommentarer
Postat av: märta

verkligen hjälpsamt av er att gå fram till familjen! de va nog ödet att två så omtänksamma människor som ni skulle möta dem precis när de behövdes!



jaa men nu när ingan har skaffat lya i storstan så kommer jag garanterat ner oftare och då fr vi se till att bli presenterade för varandra tycker jag :)



ha en fin första advent! :)

2008-11-30 @ 15:41:53
URL: http://klingan1990.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Alltså ni är för underbara. Man få ju tårar i ögonen när man läser.

Jag hade verkligen önskat att jag varit med er igår men åkte ju som sagt hem istället.

Vi kan väl ta en sväng till Grönan nästa helg också kanske ;)

Ha en underbar första advent. Vi ses i veckan gumman!

2008-11-30 @ 16:22:35
URL: http://ingakling.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag blir fan rörd när jag läser detta, gud vad ni var gulliga som gick fram till pappan och barnen. Hur många hade gjort en sådan sak? Inte många.

Bra där tjejer!!



2008-11-30 @ 21:06:28
URL: http://josefineblack.blogg.se/
Postat av: Tara

Usch det där med pappan och barnen! Måste varit känslosamt. Gulliga ni är dock :)



Tack för din kommentar babe! Vi får ta den där lunchen i veckan eller något?



kram Tara

2008-12-01 @ 08:31:55
URL: http://taradee.blogg.se/
Postat av: sara moune

vad glad man blir av att läsa om människor som du som inte bara vänder på huvudet och går. karma baby ;) what u give is what u get returned

ser ut som du hade massa kul efter de

xoxo

sara

2008-12-03 @ 06:21:50
URL: http://saramoune.blogg.se/
Postat av: A-K

Åh vad fina ni är. Det är så hemskt med barn som får leva med föräldrar med drogproblem =(

Skönt att pappan var så "sammarbetsvillig". Rop på hjälp kanske?



Vi hörs om helgen babe! puss



2008-12-04 @ 13:20:44
Postat av: sofie lövström (fia)

Tack för att fina komentarer....

Ja jag tycker själv det var bra att VI sprang tillbaka.... han kunde ju lika gärna ha kunnat flippa ur och börjat skrika och undrat vad vi höll på med, men det gick ju bra och det kom någonting fint ur det, så det hjälpte ju... man måste våga changsa :)



Tack tack tack än än gång...

roligtv att veta hur andra tänker...

2008-12-04 @ 22:55:54
URL: http://sofielovstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0